Realtime strategy,tactics - NetPanzer

Česky | English

Recenze, návod


Nová verze 0.8.4 vydána na konci roku 2011. Zatím v testování, zdá se bohužel méně stabilní (proto lépe se držet vyzkoušené 0.8.3), prý odstraňuje problémy s různými nastaveními na serveru a klientech (profily jednotek, praporky) a přidává další možnosti konfigurace. Minimálně jedno super vylepšení je vidět na první pohled : pokud máte vybranou jednotku (či skupinu) a držíte CTRL tak vám to ukáže šedý zaměřovací kurzor v momentě, kdy tam už (žádná) jednotka nedostřelí!

Zatím v testování. Koukněte se na oficiální server http://www.netpanzer.org
Ve zkratce : Netpanzer je realtime strategická hra na PC pro více hráčů. (Rts multiplayer hra zdarma, open source pro Windows, Linux, MAC, nenáročná na hardware). A zde postřehy ze hry a nějaký ten český návod. Je to prosté : máte armádu tou obsadíte základny a v těch můžete vyrábět další jednotky (každá trvá jinou dobu výroba).
Máme tu pro ty kdož chtějí zkusit rychlý mini návod v obrázkách. Tak se na něj koukněte a můžete hned zkusit jak použít různé jednotky pro strategické a taktické účely. Nejjednodušší je se přes menu Multiplayer/Join (a vyplňte si jméno) připojit na nějaký server, anebo dát malou testovací hru s přáteli. Zde je rychlá testovací mini mapa pro 2 (max 4) hráče:
umska_TesteaOneV002.zip na níž se dá vše rychle ozkoušet. Pozn. pozor aby ji hráči mohli hrát musí ji mít všichni nakopírovanou ve své složce s mapamy (maps). Tímto způsobem lze též vlastně vytvořit veřejně viditelnou hru (pokud máte veřejné IP a sami hostíte hru) kterou ale můžou hrát jen tiž kdo mají stejnou mapu, tedy soukromou hru. PS.Pokud si chcete vytvořit vlastní mapu pro verzi 0.8.3, tak vybalte editor map do adresáře kde je summer12mb.tls, tedy do wads.
Popis voleb při vytváření nové hry (pokud chcete sami nějakou vytvořit přes menu Multiplayer/Host)
Max players : počet hráčů ve hře naráz
Game Max Unit count : počet jednotek které může jeden hráč maximálně vyrobit
Objective Capture Percent : počet základen (outpost) které musí hráč obsadit aby zvítězil pokud se hraje na tento druh výhry (Objective)
Time Limit : H:M doba hry maximálně Hodiny:Minuty
Frag Limit : Frags je počet zničených nepřátelských jednotek,
Frag limnit je počet jednotek kolik jich hráč musí zničit soupeřům aby zvítězil ve hře pokud se hraje na tento typ hry (Frag Limit)
Game Type : Cíl hry co je potřeba dosáhnout k vítězství.
Buď obsadit určitý počet základen z celkového počtu. Nebo zničit určitý počet nepřátelských jednotek.
Pokud je typ hry Time Limit, pak se vyhodnotí po daném čase (nejméně 5 minut) 1. počet základen (Objectives) a 2. počet zničených nepřátelských jednotek (Frags).
Cloud Coverage, Wind speed : Oblačnost (počet mraků) a rychlost větru.

Pokud chcete aby se vám jednotky hlásily jménem (Stinger jako "Stinger" a né jako "missile unit", wolf jako "wolf" apod), stáhněte si a do složky kde máte netPanzera vybalte (přepište původní, nebo si prostě celou složku netPanzera nejprve skopírujte a můžete poté používat jak originální tak upravenou verzi, prostě jen pustíte netpanzer.exe z původní či zkopírované složky) netpanzer083_SoundsUnitsReportsByNames.zip (3.17MB). Ovlivníte tím jen co uslyšíte vy, tedy lze toto si namluvit třeba česky a používat vaše české zvuky.
Zde je celá hra (pro případ, že by ofic server vypadl) zazipovaná s upravenými zvuky i mapou navíc a funkčním map editorem : NetPanzer 0.8.3 Win Exe + zvuky upravené (jednotky se hlásí jménem) + mapeditor + bonus mini mapa (cca 18MB)
Parametry Jednotek netPanzer 0.8.3:
Název Parametru = Interní název | Popis
Hit Points = HITPOINTS | Kolik vydrží jednotka zásahů
Attack Power = ATTACK_FACTOR | O kolik se sníží při každém zásahu touto jednotkou zasažené jednotce HitPoints
Attack Range = RANGE_MAX | Maximální vzdálenost kam jednotka dostřelí, 1 pole na mapě = 10000.
Defend Range = DEFEND_RANGE | (?)
Speed = SPEED_RATE, SPEED_FACTOR | Rychlost pohybu jednotky, Při SPEED_RATE 16 a SPEED_FACTOR 2 jede cca 1 pole za sekundu.
Reload Time = RELOAD_TIME | Doba za kterou jednotka nabije a může znovu vystřelit (v desetinach sekundy) RELOAD_TIME 10 = 1s;
Build Time = REGEN_TIME | Doba výroby jednotky v sekundách

Tipy a triky pro hru :
Pokud zmáčkene klávesu F1 uvidíte základní ovládání. Klasicky CTRL+1,+2,+3 udělá skupinu jednotek které můžete pak ovládat naráz (stačí zmáčknout klávesu 1 resp 2 atd. nebo dvakrát za sebou 1 a vycentruje se vám mapa na skupinu 1). Velmi důležitá věc je tato : normálně platí, že pokud dáte jednotce (či skupině) střílet na nějaký cíl, tak se zastaví. Dále platí, že střelba na pohyblivý cíl je těžší, resp. jednotka míří vždy na poslední místo kde soupeře viděla. Pokud přidržíte CTRL a pak až dáte střílet, tak dokuď držíte CTRL nejen že lze střílet i na místo kde není nikdo zatím (ale než jednotka vystřelí či střela dopadne, může být - střílet třeba raketama před nepřítele, který mezitím na místo dopadu střel dojede je velmi účinné), ale lze zároveň jenotkou jet a přitom střílet ! Též platí, že podržíte-li CTRL a zadáte cíl ke střelbě, tak můžete zadat až dva cíle (pokud na cil dvojkliknete), na které jednotka vystřelí (jeden hned jak bude moci a další potom, tedy kliknete-li raketama na 4 místa , tak první (hned) a čtvrté (až se znovunabijí) zasáhnou). Výhodné především pro skupinu, či rakety, které se dlouho nabíjí a mezitím můžete obsluhovat další jednotky/skupiny. Pokud kontrolujete více základen, vyrábíte rychleji.

Poznámky k editoru a mapám : lze i prekreslit políčka základny a mít tak základny blíž u sebe nebo nechráněné zdí, či naopak menší základnu kolem terčíku, najetím na nějž se obsazuje základna.
Jinak do budoucna se plánuje i změna pravidel možná, aby bylo 10 odlišných jednotek, každá svým způsobem jedinečná pro nějakou strategicko-taktickou situaci. Pozn. pokud změníte parametry jednotek a vytvoříte novou hru, bude hra fungovat na serveru i na klientech správně podle parametrů jednotek na serveru, ale v nápovědě (v základně) se bude hráčům ukazovat to co mají na klientovi, z tohoto důvodu je dobré aby měli všichni stejnou verzi souborů s parametry jednotek ve složce a podsložkách z nichž pouštějí netPanzer. Samozřejmě lze mít více složek např. netpanzer-0.8.3-original, netpanzer-0.8.3-HKMod10Weapons, netpanzer-0.8.3-MojeTesty apod.
A zde je první verze na této cestě : NetPanzer.modHK10WeaponsV1 :
Zde celý netPanzer 0.8.3 pro windows + modHK10WeaponsV1 (jen vybal a hrej). Anebo zde jen netpanzer083.modHK10WeaponsV1.RulesSoundsMaps.zip (nakopíruj přes originální verzi).

Review, help


New version 0.8.4 released at the end of year 2011. Now in testing, should remove many problems server vs client with different units profiles settings, flags etc and adding some new configuring options. One super improvement we can see immediatelly : if You select unit (or group) and hold CTRL You will see shadow only cursor when unit (or none of units) is out of range where can shoot!

For now in testing. See oficial server http://www.netpanzer.org
0.8.4 in development, 0.8.3 is tested stable.
Its easy : You get army, with army You conquer outposts and in outpost You build new units (every has different build time).
Here is atleast quick mini game guide in picture. So look and you can fast start play game and test how to use various units for strategic and tactics purposes. And here is fast testing minimap for 2-4 players:
umska_TesteaOneV002.zip. Attention: all players have to have this map in folder maps. This way You can if you host the game (if You have public IP) also create private game which is visible from outside, but can play only who has such private map. Ps. If you wish create own map so extract map editor into folder where is file summer12mb.tls, so into wads.
If you would like to listen how units reporting to You by name (ie Stinger as "Stinger", not as "missile unit", wolf as "wolf") download and extract into folder where You have netPatzer (or first copy whole folder with netpatzer and do it on copy, then You can run or netpanzer.exe from original folder with original sounds, or from copy with modified) netpanzer083_SoundsUnitsReportsByNames.zip (3.17MB).
In future we plan to change rules to every units could be good for different situation and using.
Here is first version on this way : modHK10WeaponsV1 for NetPanzer (Includes changed rules plus sounds and some bonus maps to test):
Here whole netPanzer 0.8.3 for windows + modHK10WeaponsV1 (just unpack and play). Or here only netpanzer083.modHK10WeaponsV1.RulesSoundsMaps.zip (copy over original version (well rather over copy of version then You can run both versions. Attention, if you run game with this different rules, the game will go under this rules, but the info in outpost will everybody see like in his client files, so recommended is to every player download copy of this modification pack.)).
Similar projects links :
Bos Wars (Realtime Game Open Source) - Wir's manual - Looked promising open source rts game with possibility of modifying rules, but after detailed testing Boswars seems is in present phase of development still too unstable for multiplayer. Maybe in future ...