Motto: "Multiplayer je strategická hra co má nejblíž realitě a historickým situacím, je to strategie spíše dlouhodobá, spočívající v boji o rozdělení území, je třeba vést jen válku která je zisková a ješte ji vést dobře !"
Motto: "Motto : Strategy multiplayer game is close to be simulation of decisions in real historical situations, it is strategy rather long term based, consist in war for divide area, it is necessary to wage only war which is profitable and wage it very well !"
Používá se samozřejmě maximálně zakrytá mapa aby byl cenný průzkum (Zahalení tmou, angl."Shroud"). Samozřejmě pokud hráči znají mapu před hrou, jen jednotky jsou skryty (Válečná mlha, angl. "Fog of war"). To dělá strategickou hru na PC kvalitativně blíž realitě, než jakákoliv desková hra dokáže.
Časové tempo je většinou 2minuty na tah + 10 minut na partii (max 25minut rezerva).
Pozn. zapněte si akceleraci rychlosti v nastavení
Pojmenovávat vesnice a místa na mapě smíte pouze Ty ve vašem vlastnictví, ve vaší říši. Jelikož slouží ostatním ke komunikaci a případně diplomatickým jednáním. Rovněž by názvy neměli být příliš dlouhé či nepřehledné a jinak rušící.
Princip dohratelnosti : pokud spolu skupina hráčů má rozehranou hru, musí nejdříve dohrát rozehranou, než stejná skupina zahájí jinou novou hru.
Pokud spadne nějakému hráči spojení přes internet, hráč který je na tahu (ale raději všichni) uloží aktuální situaci a metodou save-load pokračují ve hře poté co opět budou všichni hráči online. Pozn. ve wesnothu funguje autosave vždy na začátku tahu hráče. Při odpojení nějakého hráče je dobré nahradit ho lokálním hráčem a ihned uložit (pro jistotu). Potom lze na něj počkat (pokud nejde dlouho tak načíst hru znovu z uložené - aby nepřišel o moc času). Poté jít ":" Do příkazového řádku wesnothu a tam dát např. "control 2 Martini" což znamená, že nahradí hráče na pozici 2 za hráče se jménem "Martini" (musí být přítomen jako observer).
Mapy se hrají zpravidla speciální s bohatými strategickými možnostmi, nebo náhodné cca 27x27, ale ručně dotvořené trochu, do principu mapy s bohatým strategickým potenciálem. Vhodně členitý terén na menší mapě je lepší než nečlenitý na rozsáhlé.
Vhodným doplňkem je několik neutrálních počítačů ve hře. Což perfektně simuluje reálnou situaci mnoha bojujících stran a mnoha i menších armád a říší na mapě. PS. Zvláště když počítače zpravidla z dlouhodobého hlediska jsou slabší jako soupeři.
We use of course maximal way covert map to make exploration valuable : shroud. Of course if map is known to all players before game, then only units are hidden : fog of war. This doing strategic game on PC qualitatively closer to reality, than any table game can.
Time control is mostly 10 minutes for game (max 25 minutes reserve) + 2 minutes for move.
Possible add for example 1-5s time bonus for action.
Rem. Set on Accelerated Speed in Preferences.
To name villages and places on map You can only such You own, in Your empire. Because it serve for others to comunicate, eventually for diplomatic negotiations. So labels should be not too long, bad-arranged or any way disturbing.
Princip of finishing game : if some group of players have game in progress, has to first finish this game, before same group of players will start another new game.
If some player during game lost connection to server, the player who is on move (but rather all players) immediatelly save actual situation and using method save-load continuing in game when all players connected again. Rem.in wesnoth works autosave always on beginning of player's move. If some player disconnect is wise to replace him by local player and save game. Then its possible wait for player to reconnect (if is not reconnecting long time, restore game from saved - to not decrease his time too much). Then go ":" into wesnoth command line and there type for example "control 2 Martini" what means that player on position 2 will be replaced by player with name "Martini" (which has to be present as observer). Maps we play often are special with rich strategic possibilities or randomly generated about 27x27, but a bit manually improved according to principles of map with rich strategic potential. Appropriately broken terrain on small map is better than non-broken on large. Also its recommended add several neutrals controlled by computer. Which perfectly fit real situation of many fighting sides, even small armies and empires on map. PS. Especially if computers are from long-term view weaker opponents.