| Výsledky- Síň slávy / Results - Fame Hall | StM Principy a Pravidla Česky / StM Principles and Rules English | Strategický multiplayer/ Strategic multiplayer | Wesnoth - MiniFórum |

Hrajeme Wesnoth / We playing Wesnoth

V 2.000

Jak ve wesnothu realizovat dobrý StM(Strategický Multiplayer) - model 2012:
How in wesnoth realize good StM(Strategic Multiplayer) - model 2012:

Mapy pro hru více hráčů s bohatými strategickými možnostmi / Multiplayer maps witch rich strategic potential

Zde jsou nějaké mapy pro hry více hráčů systémem každý proti každému.
Here are some multiplayer asymetric maps, for more players and wars each vs each.
První 1-4(5) pozic jsou regulérní hráči, ostatní pozice jsou pro zvýšení zajímavosti hry a přidání například počítače s nižšími zdroji do hry jakožto neutrální armády.
First 1-4(5) positions are for regular players, other positions are for making game more interresting and adding for example computer with lower resources into game as neutral army.
Uložte tyto mapy do složky Wesnoth\userdata\editor\maps a užijte si je.
Save this maps into directory Wesnoth\userdata\editor\maps and enjoy it.
Doporučený čas je 10 minut na hru s 1.5-2 minutami na tah a 1-5s bonus za akci. Zajímavý čas pro rychlejší hru je 5min na hru, 20-30s za tah a 10-20s za akci.
Recomended time is 10minutes for game with 1.5-2 minutes for move and 1-5s action bonus. Interresting time for faster game is 5min for game, 20-30s for move and 10-20s action bonus.

Mapy určené pro strategický multiplayer ve Wesnoth-u 1.8.5: / Strategy multiplayer maps for wesnoth 1.8.5

Mapy určené pro strategický multiplayer ve Wesnoth-u 1.9.13 aka 1.10Beta: / Strategy multiplayer maps for wesnoth 1.9.13 aka 1.10Beta

Archiv / Archive

Hrajeme strategický multiplayer / We play strategic multiplayer

Chcete si zahrát s námi ? Jednoduše zanechte na sebe kontakt na
MiniFóru. Nebo pošlete email (viz úvodní strana civilizace.czweb.org), nebo se ozvěte na icq 345612081 ci v nouzi i telefon (+420) 736 245 285.
Wish You play with us ? Simply let concact on You on MiniForum or send email (see main page of civilizace.czweb.org), or use icq 345612081 or in emergency case phone.

Motto: "Multiplayer je strategická hra co má nejblíž realitě a historickým situacím, je to strategie spíše dlouhodobá, spočívající v boji o rozdělení území, je třeba vést jen válku která je zisková a ješte ji vést dobře !"

Motto: "Motto : Strategy multiplayer game is close to be simulation of decisions in real historical situations, it is strategy rather long term based, consist in war for divide area, it is necessary to wage only war which is profitable and wage it very well !"

Filozofie aneb pár tipů jak a proč hrát "multiplayer strategy games" / Philosophy - few tips and tyricks why to play


Narozdíl od hry jeden na jednoho, kde každé oslabení soupeře je vaším posílením, při hře více hráčů je třeba počítat s akcí a reakcí, oslabení jednoho soupeře na určitém místě povede k posílení jiného na jiném a nemusíte to být nakonec zrovna Vy kdo z toho bude mít největší užitek.

Strategický multiplayer (ve Wesnoth)

Hraje se vetšinou ve čtyřech hráčích aspoň (nebo ve třech a další jsou neutrální počítače). Hraje každý hráč proti každému. Diplomatické jednání je buď (po dohodě všech či stanoveno tvůrcem hry) úplně zakázáno, anebo je úplně povoleno, s tím, že je zakázáno uzavírat nekonečné dohody a je povoleno jednat jen kanály hry, tj. prostřednictvím nápisů na mapě či chatu. Jelikož není ve hře umožněno mluvit tajně s jiným hráčem, je pmožno toto nahradit použitím například icq, pokud s tím všichni souhlasí (nevýhoda této náhražky je že toto pak není vidět v záznamu hry, doporučuje se tedy kompromis : předjednat v icq, ale napsat něco na mapu). Např. dohoda typu : na 10 kol nepřekročí Tvá jednotka tuto hranici je rozumná, naproti tomu dohoda typu "nikdy nevkročíš na tuto polovinu mapy" je zakázána.

Používá se samozřejmě maximálně zakrytá mapa aby byl cenný průzkum (Zahalení tmou, angl."Shroud"). Samozřejmě pokud hráči znají mapu před hrou, jen jednotky jsou skryty (Válečná mlha, angl. "Fog of war"). To dělá strategickou hru na PC kvalitativně blíž realitě, než jakákoliv desková hra dokáže.

Časové tempo je většinou 2minuty na tah + 10 minut na partii (max 25minut rezerva).
Pozn. zapněte si akceleraci rychlosti v nastavení

Pojmenovávat vesnice a místa na mapě smíte pouze Ty ve vašem vlastnictví, ve vaší říši. Jelikož slouží ostatním ke komunikaci a případně diplomatickým jednáním. Rovněž by názvy neměli být příliš dlouhé či nepřehledné a jinak rušící.

Princip dohratelnosti : pokud spolu skupina hráčů má rozehranou hru, musí nejdříve dohrát rozehranou, než stejná skupina zahájí jinou novou hru.

Pokud spadne nějakému hráči spojení přes internet, hráč který je na tahu (ale raději všichni) uloží aktuální situaci a metodou save-load pokračují ve hře poté co opět budou všichni hráči online. Pozn. ve wesnothu funguje autosave vždy na začátku tahu hráče. Při odpojení nějakého hráče je dobré nahradit ho lokálním hráčem a ihned uložit (pro jistotu). Potom lze na něj počkat (pokud nejde dlouho tak načíst hru znovu z uložené - aby nepřišel o moc času). Poté jít ":" Do příkazového řádku wesnothu a tam dát např. "control 2 Martini" což znamená, že nahradí hráče na pozici 2 za hráče se jménem "Martini" (musí být přítomen jako observer).

Mapy se hrají zpravidla speciální s bohatými strategickými možnostmi, nebo náhodné cca 27x27, ale ručně dotvořené trochu, do principu mapy s bohatým strategickým potenciálem. Vhodně členitý terén na menší mapě je lepší než nečlenitý na rozsáhlé.

Vhodným doplňkem je několik neutrálních počítačů ve hře. Což perfektně simuluje reálnou situaci mnoha bojujících stran a mnoha i menších armád a říší na mapě. PS. Zvláště když počítače zpravidla z dlouhodobého hlediska jsou slabší jako soupeři.

Strategy multiplayer (in Wesnoth)

We play mostly in 4 players atleast (or in 3 and another are neutral computers).
Everybody play versus everybody.
Diplomatic negotiation is or totaly forbidden (after agreement of all players, or determined by creator of game), or is completely allowed, but with exception, that is not allowed to make infinite treaties and is allowed to negotiate only thru channels of game, ie. labels on map or chat. For example treaty like "Your unit will not cross this border next 10 rounds" is reasonable, but "You never will step in this half of map" is forbidden.
Because is not possibly in wesnoth talk in private with another player, its possible to replace this using icq for example, if all players agree with it (disadvantage of this substitute is that tells are not part of game record, so the compromise is recommended : negotiate it using icq, but write something like result on map then.)

We use of course maximal way covert map to make exploration valuable : shroud. Of course if map is known to all players before game, then only units are hidden : fog of war. This doing strategic game on PC qualitatively closer to reality, than any table game can.

Time control is mostly 10 minutes for game (max 25 minutes reserve) + 2 minutes for move. Possible add for example 1-5s time bonus for action.
Rem. Set on Accelerated Speed in Preferences.

To name villages and places on map You can only such You own, in Your empire. Because it serve for others to comunicate, eventually for diplomatic negotiations. So labels should be not too long, bad-arranged or any way disturbing.

Princip of finishing game : if some group of players have game in progress, has to first finish this game, before same group of players will start another new game.

If some player during game lost connection to server, the player who is on move (but rather all players) immediatelly save actual situation and using method save-load continuing in game when all players connected again. Rem.in wesnoth works autosave always on beginning of player's move. If some player disconnect is wise to replace him by local player and save game. Then its possible wait for player to reconnect (if is not reconnecting long time, restore game from saved - to not decrease his time too much). Then go ":" into wesnoth command line and there type for example "control 2 Martini" what means that player on position 2 will be replaced by player with name "Martini" (which has to be present as observer). Maps we play often are special
with rich strategic possibilities or randomly generated about 27x27, but a bit manually improved according to principles of map with rich strategic potential. Appropriately broken terrain on small map is better than non-broken on large. Also its recommended add several neutrals controlled by computer. Which perfectly fit real situation of many fighting sides, even small armies and empires on map. PS. Especially if computers are from long-term view weaker opponents.

Pár tipů a triků pro wesnoth stabilní verze / Few tip and tricks for wesnoth stable version

Konkrétní typy her Strategického Multiplayeru / Types of Strategic multiplayer

Zde se budeme zabývat definicí a popisem, případně zkušenostmi s jednotlivými typy her ve Wesnothu, jimiž se lze pokusit realizovat
filozofii StM (Strategického Multiplayeru).

Wesnoth (nejen) pro šachisty

Máte dojem, že ve standartním wesnothu je příliš prostoru pro štestí/smůlu (jako například když všechny 3 jednotky s 50% šancí na úspěch na důležité frontě nevystřelí a minou), že náhoda by měla být použita k vytvoření variability ale nikoliv nepředvídatelných událostí a příliš velkých turbulencí v kritických momentech strategické hry ? Nebo prostě chcete vyzkoušet něco jako šachy s více druhy jednotek, typy útoků, vlastnosti krajiny a realistickým pohledem na mapu, tedy informacemi o rozmístění soupeřových jednotek závislými na průzkumu ? Potom je tu pro vás rozšíření wesnothu (doplňek - anglicky "add-on") nazvaný "No Luck Era" (přeloženo "Éra bez náhody"), stáhněte si ho z wesnoth serveru anebo
zde (a přidejte do Wesnoth 1.8\userdata\data\add-ons). A nyní můžete vybrat tuto éru při vytváření hry a vaše nejšachovější partie wesnothu může začít !

Wesnoth (not only) for Chess players

Do You think in standard wesnoth is too big space for luck/unluck (like if all 3 units with 50% probability on important front in a row missing), that random should be used to create variability but not unpredictible events and too big random turbulences in critical moments of strategy game ? Or simply You would like to try something like chess with more unit types, attacks types, terrain bonuses and fog of war ? Then here is the add-on called No Luck Era, download it from wesnoth server or from
here. Then You can select this era when creating game and Your chess like strategy battle can begin !

Wesnoth Strategický Multiplayer - Výsledky - Síň slávy / Wesnoth Strategy Multiplayer - Results - Fame Hall

Zde je něco jako síň slávy. Časem třeba bude možno z mnoha partií spočítat i přibližnou aktuální sílu hráčů pomocí ELO systému.
(uvádí se sem jen hry u nichž všichni souhlasili, že mapa nebyla extrémně nevyrovnaná pro StM)
Here is something like fame hall. Later will be possible from many of games count maybe also samething like ELO for chess.
(published only results where the game was not extreme unbalanced for StM)
Vždy je uveden vítěž (anglicky "winner"), pokud se hráči dohodli na remíze dříve než zůstal pouze jeden lidský hráč s hrdinou, pak remíza (anglicky draw, či mezinárodně remis).
Always is published winner (czech "vítěz"), unless players made agreement to draw game before only one human player left with hero, then draw (remis).
Pozn. AI=UI=comp=PC=počítačový hráč=computer player=umělá inteligence=artificial intelligence
Tedy například "6 neutrálních AI" znamená, že ve hře bylo 6 hráčů ovládaných počítačem (případně typ AI použitý pokud nehrála standartní).
So for example "6 neutral AI" means, that in game was 6 players controlled by computer (typ AI described if not used standard).
Na každém řádku je vždy identifikace hry (číslo či datum a čas) a poté výsledek, případně odkaz na uložený průběh.
On every line is always identification of game (number or date and time) and then result, sometimes also link to saved game.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Starší hry / Old games - Wesnoth 1.4 :
-------------------------------------------------------------------------------------------
Hra č. 00001 Alamar,Wir,SKAcz - remis, mapa 4p_Randskacia_I, 1g, 30e, 300g, 1 neutralní AI
Hra č. 00002 Alamar,SKAcz,Steiner - vítěz Alamar, mapa 5p_9max_Randskacia_III, 3g, 30e, 300g, 6 neutrálních AI
Hra č. 00003 Matejus(=Martini),SKAcz,Alamar - vítěz SKAcz, mapa 5p_9max_Randskacia_IIIB, 3g, 30e, 300g, 6 neutrálních AI
Hra č. 00004 SKAcz,Wir+Bruteforce.py,Alamar+Ivos - vítězný tým, mapa 5p4n_Ostrovia_II_old.map, 2g, 60e, 300g, 4 neutrální AI
-------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  Starší hry / Old games - Wesnoth 1.8.5 :
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  2011040901 Martini - Martini,SLAVA,Lamayen,SKAcz - map Lucrumbia2_9p_4H5N - 600s(1500s),120s,5s - 1gold,30exp,100g - 5 neutral AI
  2011041001 Martini - Martini,SKAcz,Wir - map Lucrumbia2_9p_4H5N - 600s(1500s),120s,5s - 1gold,30exp,100g - 5 neutral AI
  2011041002 Martini - Martini,SKAcz,Wir - map Lucrumbia2_9p_4H5N - 600s(1500s),120s,5s - 1gold,30exp,100g - 5 neutral AI
  2011041301 Martini - Martini,SKAcz,Wir,Simoneq - map Lucrumbia2_9p_4H5N - 600s(1500s),120s,5s - 1gold,30exp,100g - 5 neutral AI
  2011042601 Martini - Martini,SKAcz,Wir,deathbymonthy - map Lucrumbia2_9p_4H5N - 600s(1500s),60s,3s - 1gold,30exp,100g - 5 neutral AI

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  Jeden na jednoho (+ neutrálové) hry / Games one vs one (+ neutral units) - Wesnoth 1.9.13 aka beta4 for 1.10 (+ no Luck Era):
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  2011122801 Wir - Wir,SKAcz - map 3h_plus5n_WarmOasis_Wired - 300s(1500s),50s,5s - 1gold,50exp,200g - 1+5 neutral AI, No Luck Era, Gold win 25 rounds (after 20 rounds won who had most gold)
  2011122802 SKAcz - Wir,SKAcz - map 3h_plus5n_WarmOasis_Wired - 300s(1500s),50s,5s - 1gold,50exp,200g - 1+5 neutral AI, No Luck Era, Live Score Win 25 rounds (after 25 rounds won who had best score, players with live hero preffered)
  2011123101 SKAcz - SKAcz(score:371), Wir(score:284), - map 3h_plus5n_WarmOasis_Wired3 - 600s(1500s),60s,5s - 1gold,70exp,300g - 2+4 neutral AI, No Luck Era, Live Score Win 20 rounds

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  Starší hry / Old games - Wesnoth 1.9.13 aka beta4 for 1.10 (+ no Luck Era) + Live score win and order 20-25 rounds:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  2011122801 Wir - 1.Wir,2.SKAcz,3.Sandokanom - map 3h_plus5n_WarmOasis - 300s(1500s),60s,5s - 1gold,50exp,300g - 3 neutral AI, No Luck Era, Gold win 20 rounds (after 20 rounds won who had most gold)
  2011123001 Martini - 1.Martini,2.SKAcz,3.Wir - map 3h_plus5n_WarmOasis_Wired - 600s(1500s),60s,5s - 1gold,50exp,300g - 5 neutral AI, No Luck Era, Live Score win 20 rounds (after 20 rounds win and order : 1. live hero, 2.better score)

Výsledky - Síň Slávy / Results - Fame hall

Prosím zaregistrujte si oficiální účet (přezdívku) na wesnoth.org. Please register oficial handle (nick) on wesnoth.org.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aktuální hry / Actual games -
Stategic Multiplayer (Model 2012) Wesnoth 1.10 (+ no Luck Era) + Score win and order 20 rounds:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------









-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pro další hru nás nakontaktujte, sledujte MiniFórum anebo prostě buďte přítomni na oficiálním serveru a čekejte až se objeví hra s názvem jako "strateg.ic.cz/Wesnoth".
For next game contact us, watch MiniForum or ust be on official server and wait for game with title like "strateg.ic.cz/Wesnoth".

. . . Více / More . . .